skip to Main Content
Com Tenir Un Estil De Vida Més Saludable

Com tenir un estil de vida més saludable

Aquest mes es celebra el Dia Mundial de la Salut i, aprofitant aquesta celebració, em venia molt de gust escriure sobre els hàbits saludables que poc a poc hem d’anar incorporant al nostre estil de vida per fer-lo més saludable. Comencem!

  • Realitza una dieta saludable

És el primer pas important per aconseguir que el nostre organisme funcioni el millor possible. Hem de ser capaços d’identificar quins aliments no són bons pel nostre organisme i potenciar a la nostra dieta els que sí ho són. Les fruites, les verdures, la fibra i beure la quantitat d’aigua recomanada són les primeres premises a seguir per començar a tenir una dieta més saludable.

A més, recorda que des de Farmàcia Laia Rosado posem a la teva disposició el servei d’assessorament nutricional, on podràs parlar amb la nostra nutricionista sobre tots els dubtes que tinguis i començar a millorar la teva alimentació.

  • Digues no al tabac i a l’alcohol

 El tabaquisme i prendre alcohol són dos vicis molt acceptats a la nostra societat i que, de vegades, ens poden semblar que no són tant nocius com ho són realment. És per això que hem de prendre consciència de les greus conseqüències que tenen pel nostre organisme a curt, mig i llarg termini.

No és suficient si realitzes un consum moderat d’aquestes substàncies, s’ha d’eliminar completament el seu consum!

  • Dormir bé és essèncial  

Quan parlem del son hem de tenir en compte tant la qualitat com la quantitat d’hores. No dormir les hores suficients, o fer-ho sense aconseguir una qualitat del son mínima ens pot comportar diferents problemes que afectaran el nostre dia a dia.

No només estarem més cansats i amb més son durant el dia següent, sino que també ens afectarà a la nostra salut mental i ens provocarà mal humor.

  • Fes esport de manera moderada

L’esport és un mètode molt efectiu per dissuadir-nos de la realitat. A més, té un efecte motivador sobre les persones que el practiquen, ajudant a fer-les sentir millor i més contestes amb si mateixes.

Per si aquesta motivació i pujada de l’autoestima no són suficients per convèncer-te, recorda que realitzant esport abans d’anar a dormir t’ajudarà a dormir millor i a estar més relaxat quan arribis a casa.

  • No oblidis l’activitat social 

Tot i que el teu dia a dia no t’ho permeti tant com t’agradaria, és molt important trobar moments a la nostra rutina per passar temps amb els teus amics i familiars. És igual el context, però com a èssers sociales que som, necessitem el contacte amb altres persones per desconnectar dels problemes, riure una estona i conèixer les realitats de les persones que ens envolten.