skip to Main Content
Quin Tipus D’exercici Puc Fer Estant Embarassada?

Quin tipus d’exercici puc fer estant embarassada?

Qui va dir que durant l’embaràs les dones no poguessin fer exercici? Cada vegada és més comú veure com moltes mares segueixen els seus entrenaments, adaptats a cada embaràs i a la seva situació en particular.

Moltes dones tenen por de fer mal al fetus per realitzar exercici durant l’embaràs o fins i tot, de provocar un possible avortament. Doncs bé, de moment no s’ha comprovat que l’esport danyi a la salut del nadó. És més, l’exercici físic durant els mesos que dura l’embaràs és molt saludable, tant per a la mare com per al nadó. Hi ha metges que asseguren, per exemple, que l’esport durant els primers mesos pot ajudar el creixement de la placenta.

Els exercicis aeròbics durant l’embaràs disminueixen el dolor d’esquena de les mares, ajuden el sistema a fer millor la digestió i a més evita problemes com el restrenyiment o els edemes. Un altre avantatge de fer exercici durant l’embaràs és que pot ajudar a fer més fàcil el moment del part.

Però no només és positiu en l’àmbit físic. L’exercici durant l’embaràs també ajuda a les mares en la part més emocional de la gestació, ja que redueix l’estrès, l’insomni i la depressió.

 

Quines són les activitats físiques que les futures mares poden practicar durant aquests mesos?

  • Caminar: sens dubte és el millor exercici, ja que es tracta d’una activitat senzilla, segura, còmoda i que proporciona múltiples beneficis cardiovasculars.
  • Aeròbic: durant els primers mesos les futures mares poden acudir a classes d’aeròbic, sempre vigilant la intensitat dels exercicis.
  • Ioga o Pilates: una activitat ideal per a mantenir la flexibilitat i enfortir els músculs. Perfecte per a preparar el part.
  • Natació: és un exercici idoni per a l’embaràs, ja que s’exerciten tots els músculs sense forçar massa les articulacions.

 

D’altra banda, hi ha altres exercicis que no són tan saludables i han d’evitar-se:

  • Córrer: es desaconsella en cas que la dona no fes jogging abans de quedar-se encinta. En cas contrari, pot practicar-se durant els primers mesos.
  • Bicicleta: muntar amb bici a partir del 4t mes pot ser perillós, ja que el pes del bebè pot fer que la mare es desequilibri i caigui.
  • Abdominals: queden totalment prohibides a partir del 4t mes, ja que es redueix el reg sanguini cap a l’úter.
  • Activitats físiques com el busseig, l’equitació o l’esquí tampoc són recomanables, ja que l’embarassada pot caure amb facilitat.

 

En qualsevol cas, fer exercici durant l’embaràs queda totalment desaconsellat si la futura mare comença a notar contraccions prematures, si es presenten hemorràgies o si apareixen problemes físics com a molèsties en el pit, maldecaps o dificultats respiratòries.