skip to Main Content
Activa’t Aquesta Tardor!

Activa’t aquesta tardor!

Benvinguts de nou al blog!

La tardor és una època difícil de digerir, ja que els canvis de temperatura i la disminució de les hores de sol afecten directament al nostre estat d’ànim i a la nostra motivació. Som conscients d’aquests efectes que provoca l’estació en nosaltres, per això avui us vull donar alguns consells per ajudar-vos a tenir una rutina esportiva ben enfocada i per revisar la que estàs realitzant.

Una bona planificació de la nostra activitat física ens ajudarà a obtenir millors resultats i ens ajudarà a no desmotivar-nos: anar variant la nostra rutina de treball físic és més que convenient perquè el nostre cos no s’adapti i per oferir-nos nous reptes.

Defineix els teus objectius i sigues realista

Que una rutina d’entrenament li vagi bé a un amic teu no vol dir que sigui adequada per a tu. Cadascun ha de fixar les seves pròpies metes i treballar per aconseguir-les al seu propi ritme. Per assegurar-te que es tracten d’objectius assumibles per al teu punt de partida, el més indicat és que escoltis les pautes i recomanacions d’un professional. Tampoc oblidis plantejar-te seriosament de quant temps disposaràs per als teus entrenaments durant els pròxims mesos: ser realista amb aquest tema t’evitarà frustracions.

Fins a les persones més disciplinades passen per temporades en les quals és difícil motivar-se per seguir amb els plans d’entrenament. Planificar una rutina que no resulti massa rutinària sembla una paradoxa, però una opció interessant és introduir amb certa freqüència sessions de classes dirigides. Potser no t’hi veus, però anar a classes d’spinning, per exemple, donarà varietat al teu entrenament i et servirà per treballar la força i la resistència sense cap impacte.

Escalfa i estira

Mai està de més recordar, fins i tot als més veterans del gimnàs, que per evitar lesions cal escalfar com cal, simulant els moviments que després realitzarem en els exercicis. L’escalfament ideal hauria d’incloure alguns minuts de carrera suau i moviments circulars de turmell, maluc i espatlles.

Els estiraments són molt importants. Al final de la sessió, dedica un temps a estirar i respecta escrupolosament els segons que has de mantenir cada posició. Els teus músculs t’ho agrairan.

La dieta i el descans són part dels teus hàbits d’entrenament

Mantenir una alimentació correcta i donar-li al teu cos descans suficient ha de formar part d’una bona rutina esportiva: és igual d’important que el treball de gimnàs i existeix certa tendència a oblidar-ho.

Segurament ja coneixes els consells bàsics sobre aquest tema: prescindeix de refrescs ensucrats, fregits i aliments molt processats, augmenta la presència d’hortalisses, verdures i fruita en la teva dieta, i deixa que els teus músculs es recuperin el temps necessari. Les presses no et fan cap falta!

 

Llic. Laia Rosado